Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңның 42-6-бабының қолданыстағы редакциясы түсініктемелермен.

1. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы функцияларды жүзеге асыратын мемлекеттік орган тұтынушыға оның өтінішін қараудан мынадай:

1) сол тараптар арасындағы дауды дәл сол нысана бойынша және дәл сол негізде сот қараған;

2) заңды күшіне енген сот шешімі не тұтынушылық дауды сотқа дейінгі реттеу субъектісінің сол тараптар арасындағы, дәл сол нысана бойынша және дәл сол негізде тұтынушылық дауға қатысты қабылдаған шешімі бар болған жағдайларда, бас тартады.

Бас тарту үшін өзге де негіздер осы Заңда және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында белгіленуі мүмкін.

2. Тұтынушының өтінішін қараудан бас тарту туралы шешім, егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзге мерзім көзделмесе, тұтынушының өтінішін алған кезден бастап бес жұмыс күнінен кешіктірілмей қабылдануға тиіс.

3. Тұтынушының өтінішін қараудан бас тарту туралы шешім дәлелді болуға тиіс.

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 42-6-бабына түсініктеме

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 42-6-бабы тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында функцияларды орындайтын мемлекеттік органдардың тұтынушының өтінішін қараудан бас тарту процесін реттейді. Баптың бірінші тармағы мемлекеттік органдар тұтынушының өтінішін, оның ішінде сот қарайтын дауларды, сондай-ақ тұтынушылық дауды сотқа дейін реттеу нәтижесінде қабылданған шешімдерді қараудан бас тартуы мүмкін жағдайларды айқындайды. Бас тартудың басқа себептері Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңында немесе Қазақстан Республикасының басқа заңдарында белгіленуі мүмкін.

Екінші тармақта тұтынушының өтінішін қараудан бас тарту туралы шешім тұтынушының өтінішін алған сәттен бастап 5 жұмыс күні ішінде қабылдануға тиіс екендігі белгіленеді. Бұл мерзім тұтынушылардың мәселелерін шешуде тиімділік пен тиімділікке кепілдік беру үшін сақталуы керек. Егер мерзім сақталмаса, бұл тұтынушының өз мәселесін уақтылы шешу құқығының бұзылуына әкелуі мүмкін.

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының үшінші тармағы тұтынушының өтінішін қараудан бас тарту туралы шешім дәлелді болуға тиіс екенін айтады. Бұл тұтынушы олардың өтініші неге қаралмайтынын түсінуі үшін бас тартудың себептері көрсетілуі керек дегенді білдіреді. Дәлелді шешім тұтынушылардың құқықтарын қорғау процесінің ашықтығы мен ашықтығын жақсартуға көмектеседі және тұтынушылардың тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы функцияларды жүзеге асыратын мемлекеттік органдарға деген сенімін арттырады, өйткені бұл мемлекеттік органдардың тұтынушылардың өтініштерін қарауға шынымен мүдделі екенін және қараудың мүмкіндігінше қысқа мерзімде жүргізілуін қамтамасыз ететіндігін көрсетеді. Өтінішті қараудың максималды мерзімін анықтау сонымен қатар тұтынушыға өз мәселесі бойынша шешімді қашан күте алатынын бағалауға және егер ол күтілетін мерзімде шешім қабылдамаса, тиісті шараларды қабылдауға мүмкіндік береді.