Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңның 21-бабының қолданыстағы редакциясы түсініктемелермен.
Қазақстан Республикасының тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамасында көзделген тұтынушының құқықтары мен заңды мүдделерін сатушының (дайындаушының, орындаушының) бұзуы салдарынан оған келтірілген моральдық зиянды өтеуді, егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзгеше көзделмесе, сот немесе тұтынушылық дауларды сотқа дейінгі реттеу субъектілері жүзеге асыруы мүмкін.
Моральдық зиянды өтеу тауардың (жұмыстың, көрсетілетін қызметтің) кемшіліктері салдарынан келтірілген залалдарды (нұқсанды) өтеуге қарамастан жүзеге асырылады.
Тұтынушыға келтірілген моральдық зиянды өтеу мөлшерін, тұтынушыға келтірілген дене азабы мен адамгершілік күйзеліс сипатына қарай, моральдық зиян келтірілген нақты мән-жайларды және тұтынушының жеке ерекшеліктерін ескере отырып, тұтынушылық даудың тараптары айқындайды.
Сатушының (дайындаушының, орындаушының) Қазақстан Республикасының тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамасында көзделген тұтынушының құқықтары мен заңды мүдделерін бұзуы салдарынан оған келтірілген моральдық зиянды өтетуді тараптардың келісімі болған кезде ғана тұтынушылық дауларды сотқа дейінгі реттеу субъектілері жүзеге асыра алады.
Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 21-бабына түсініктеме
21-бап (Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 21-бабы) тұтынушының сатушының (дайындаушының, Орындаушының) оның құқықтары мен заңды мүдделерін бұзуы нәтижесінде келтірілуі мүмкін моральдық зиянды өтеу құқығын реттейді. Егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзгеше көрсетілмесе, бұл құқық сот немесе тұтыну дауларын сотқа дейінгі реттеу субъектілері арқылы жүзеге асырылуы мүмкін.
Моральдық зиянды өтеу тауардың (жұмыстың, қызметтің) кемшіліктері салдарынан келтірілген залалды өтеуге қарамастан жүзеге асырылады. Моральдық зиянды өтеу мөлшерін тұтынушының қайғы-қасіретінің сипатын, нақты жағдайлары мен жеке ерекшеліктерін ескере отырып, тұтынушылық даудың тараптары анықтайды.
Сондай-ақ моральдық зиянды өтеуді тұтыну дауларын сотқа дейінгі реттеу субъектілері тараптардың келісімі болған кезде ғана жүзеге асыра алатындығы көрсетілген. Бұл барлық тараптар сотқа дейінгі реттеу рәсімімен және осы рәсім шеңберінде моральдық зиянды өтеумен келісуі керек дегенді білдіреді.
Жалпы, Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 21-бабы тұтынушылардың құқықтарын қорғауды қамтамасыз етеді және оларға тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңнаманы бұзу нәтижесінде келтірілген моральдық зиянды өтеуге мүмкіндік береді.
ҚР Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 21-бабына тағы бір түсініктеме
Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 21-бабы тұтынушының Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамасында айқындалған сатушының (дайындаушының, Орындаушының) оның құқықтары мен заңды мүдделерін бұзуы нәтижесінде тұтынушыға келтірілуі мүмкін моральдық зиянды өтеу құқығын айқындайды. Егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзгеше көзделмесе, моральдық зиянды өтеуді сот немесе тұтыну дауларын сотқа дейінгі реттеу субъектілері жүргізуі мүмкін. Моральдық зиянды өтеу тауардың (жұмыстың, көрсетілетін қызметтің) кемшіліктері нәтижесінде келтірілген залалды (залалды) өтеуге қарамастан жүзеге асырылады. Моральдық зиянды өтеу мөлшерін тұтынушыға келтірілген физикалық және моральдық азаптың сипатына, моральдық зиян келтірілген нақты жағдайларды және тұтынушының жеке ерекшеліктерін ескере отырып, тұтынушылық даудың тараптары анықтайды. Бұл дегеніміз, сот немесе тұтынушылық дауларды сотқа дейінгі реттеу субъектілері өтемақы мөлшерін анықтау кезінде келтірілген зиянның дәрежесі, салдардың ауырлығы және т.б. сияқты әртүрлі факторларды ескеруі мүмкін.
Алайда, моральдық зиянды өтеуді тұтынушылық дауларды сотқа дейінгі реттеу субъектілері Тараптар бұл туралы келіскен жағдайда ғана жүзеге асыра алатынын атап өткен жөн. Бұл тараптар моральдық зиянды өтеу туралы шешіммен келісуі керек дегенді білдіреді, ал егер келісім болмаса, мәселені сот шешуі мүмкін. Алайда, бұл сот шешімін екі тарап та міндетті түрде қабылдауы керек дегенді білдірмейді, өйткені сот тұтынушылық дауларды шешудегі ең жоғарғы билік болып табылады. Сот шешімімен келіспеген жағдайда, Тараптар дауды шешу үшін жоғары тұрған сот сатыларына жүгіне алады.
Тұтастай алғанда, Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 21-бабы тұтынушыға сатушының (дайындаушының, Орындаушының) оның құқықтары мен заңды мүдделерін бұзуынан туындаған моральдық зиянды өтеу құқығын береді. Өтемақы мөлшерін тараптардың келісіміне байланысты сот немесе тұтынушылық дауларды сотқа дейінгі реттеу субъектілері айқындауы мүмкін. Сайып келгенде, бұл тұтынушылық дау туындаған жағдайда әділ және әділ шешім қабылдауға мүмкіндік береді, өйткені екі тарап моральдық зиянды өтеу мөлшерін анықтауға қатысады. Алайда, егер тараптар келісімге қол жеткізе алмаса, онда мәселені Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамасына (Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңына) сәйкес сот шешуі мүмкін. Маңыздысы, моральдық зиянды өтеу Жеке құқық болып табылады, оны тек зиянды өтеумен қатар орындауға болады.