Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңның 2-1-бабының қолданыстағы редакциясы түсініктемелермен.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау:

1) тұтынушылардың экономикалық мүдделеріне жәрдемдесу және осы мүдделерді қорғау;

2) сатушы (дайындаушы, орындаушы) ұсынатын тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) туралы ақпараттың қолжетімділігі және дұрыстығы;

3) өз құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау мәселелерінде тұтынушыларды ағарту, тұтынушының құқықтық сауаттылығын арттыру;

4) тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғаудың оларды қорғауды қамтамасыз ететін іс-шаралардың дәйектілігіне негізделген тиімді жүйесін қамтамасыз ету;

4-1) электрондық коммерцияда тұтынушылардың заңды мүдделерінің басқа сауда нысандарында ұсынылатын қорғау деңгейінен кем емес қорғалуын қамтамасыз ету;

5) тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктерінің, қауымдастықтардың (одақтардың) тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғауды қамтамасыз етуге қатысуы;

6) тұтынушыларды қауіпсіз және сапалы тауарлармен (жұмыстармен, көрсетілетін қызметтермен) қамтамасыз ету қағидаттары негізінде жүзеге асырылады.

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 2-1-бабына түсініктеме

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 2-1-бабы елдегі тұтынушылардың құқықтарын қорғау құрылатын негізгі қағидаттарды айқындайды. Бұл қағидаттар әртүрлі салалардағы тұтынушылардың құқықтары мен мүдделерін қорғау жөніндегі шараларды әзірлеу және іске асыру үшін негіз болады.

Тұтынушылардың экономикалық мүдделеріне жәрдемдесу және осы мүдделерді қорғау тұтынушылар үшін қолайлы жағдайлар жасауға, олардың тауарлар мен қызметтерді әділ бағамен және лайықты сапада сатып алу құқықтарын қамтамасыз етуге бағытталған шараларды қабылдауды білдіреді.

Сатушы (дайындаушы, Орындаушы) ұсынатын тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) туралы ақпараттың қолжетімділігі мен дұрыстығы тұтынушыларды сатып алу туралы негізделген шешімдер қабылдау үшін барлық қажетті ақпаратпен қамтамасыз ете отырып, тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің сипаттамалары туралы ақпараттың ашықтығы мен ашықтығын көздейді.

Тұтынушыларға білім беру және олардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау мәселелерінде құқықтық сауаттылығын арттыру тұтынушылардың өз құқықтары мен оларды қорғау тәсілдері туралы хабардарлығын арттыруға бағытталған түрлі іс-шараларды өткізуді білдіреді.

Тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғаудың тиімді жүйесін қамтамасыз ету тиісті органдардың мониторингі мен бақылауын қоса алғанда, тұтынушылардың құқықтарын қорғауды қамтамасыз етуге бағытталған дәйекті іс-шараларды әзірлеуді және іске асыруды білдіреді.

4-1) электрондық коммерцияда тұтынушылардың заңды мүдделерін қорғауды қамтамасыз ету электрондық мәмілелер мен қашықтықтан сатудың ерекшеліктерін ескере отырып, сауданың басқа нысандарындағыдай осындай қорғау шараларын қолдануды көздейді.

Тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктерінің, қауымдастықтардың (одақтардың) тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғауды қамтамасыз етуге қатысуы тұтынушылардың құқықтарын қорғауды қамтамасыз ету мақсатында мемлекеттік органдардың, қоғамдық бірлестіктердің және басқа да ұйымдардың белсенді ынтымақтастығын көздейді. Бұл процеске әртүрлі тараптарды тарту тұтынушылардың мәселелерін тиімдірек шешуге мүмкіндік береді және олардың құқықтарының сақталуын бақылау сапасын арттырады.

Тұтынушыларды қауіпсіз және сапалы тауарлармен (жұмыстармен, көрсетілетін қызметтермен) қамтамасыз ету нарықта көрсетілетін тауарлар мен көрсетілетін қызметтердің сапасын бақылауға, сондай-ақ тұтынушылардың өмірін, денсаулығы мен мүлкін қорғау үшін тауарлар мен көрсетілетін қызметтердің қауіпсіздігіне қойылатын талаптарды белгілеуге бағытталған шараларды қабылдауды білдіреді.
Тұтастай алғанда, Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 2-1-бабы тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі шараларды әзірлеу және іске асыру кезінде ескерілуі тиіс негізгі құндылықтар мен қағидаттарды білдіреді. Бұл қағидаттар тұтынушылар үшін әділ жағдай жасауға, олардың құқықтық сауаттылық деңгейін арттыруға, тауарлар мен қызметтер туралы қолжетімді және шынайы ақпаратты қамтамасыз етуге, сондай-ақ әртүрлі тараптардың тұтынушылардың құқықтарын қорғау процесіне қатысуына бағытталған. Осы қағидаттарды іске асыру тұтынушылардың құқықтарын қорғау деңгейін арттыруға және нарықтағы тауарлар мен қызметтердің сапасын жақсартуға ықпал етеді.