Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңның 3-бабының қолданыстағы редакциясы түсініктемелермен.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттiк реттеу осы Заңға, Қазақстан Республикасының өзге де заңдарына, Қазақстан Республикасы Президентiнiң актiлерiне және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулыларына сәйкес жүзеге асырылады.

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 3-бабына түсініктеме

Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 3-бабы тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттік реттеу негіздерін айқындайды. Мемлекеттік реттеу тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін тиімді қорғауды қамтамасыз етуде, сондай-ақ осы саладағы заңнаманың сақталуын БАҚЫЛАУДА шешуші рөл атқарады.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттік реттеу мынадай көздер негізінде жүзеге асырылады:

Тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) тұтынушылар мен сатушылар (дайындаушылар, орындаушылар) арасындағы қатынастарды реттейтін және тұтынушылардың негізгі құқықтарын, сатушылардың міндеттерін және тұтынушылардың құқықтарын қорғау қағидаттарын айқындайтын Негізгі заңнамалық акт болып табылатын осы Заң.

Қызметтің әртүрлі салаларында, мысалы, қаржылық қызметтер, медициналық қызметтер, туризм және т. б. салаларда тұтынушылардың құқықтарын қорғауға қатысты қосымша ережелер мен нормаларды қамтуы мүмкін Қазақстан Республикасының өзге де заңдары.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнамаға өзгерістер мен толықтырулар енгізе алатын, сондай-ақ осы саладағы мемлекеттік саясатты дамытудың стратегиялық бағыттарын айқындай алатын Қазақстан Республикасы Президентінің актілері.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы заңнаманы іске асыру тәртібін белгілейтін Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулылары осы саланы реттеуге қатысатын мемлекеттік органдардың құзыреттері мен функцияларын айқындайды және тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың нақты мәселелерін регламенттейтін нормативтік актілерді әзірлейді.

Заңның 3-бабы тұтынушылардың құқықтарын қорғауды қамтамасыз етуде мемлекеттік реттеудің маңыздылығын атап көрсетеді және осы саладағы құқық көздерінің иерархиясын айқындайды. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттік реттеу тұтынушылардың құқықтарын сақтау және іске асыру үшін жағдайлар жасауға, тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) сатушылар (дайындаушылар, орындаушылар) тарапынан бұзушылықтардың алдын алуға және заңнаманың әділ және тиімді орындалуын қамтамасыз етуге бағытталған.

Осы саладағы мемлекеттік реттеу лицензиялау, аккредиттеу, сертификаттау, нарық субъектілерінің қызметін бақылау және қадағалау, нормативтік актілер мен стандарттарды әзірлеу, тұтынушылар мен сатушылар арасындағы даулар мен жанжалдарды шешуге жәрдемдесу сияқты әртүрлі шараларды қамтуы мүмкін.

Тұтастай алғанда, Қазақстан Республикасының Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы Заңының 3-бабы тұтынушылардың құқықтарын тиімді қорғауды қамтамасыз етудегі мемлекеттің түйінді рөлін атап көрсетеді және тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) тұтынушылар мен сатушылар (дайындаушылар, орындаушылар) арасындағы қатынастарды реттеу кезінде ескерілуі тиіс құқықтың негізгі көздерін айқындайды.